Чотири роки тому німецька автомобільна промисловість об’єднала зусилля з 21 партнером у проекті з розробки перших у світі структур для перевірки стандартів безпеки для автономних транспортних засобів у міському середовищі. Результати спільного проекту «Методи перевірки та підтвердження» (VVM) уже доступні.
Результати передконкурсного дослідницького проекту, який фінансується Федеральним міністерством економіки та боротьби з кліматом Німеччини та ініційований флагманською ініціативою Німецької асоціації автомобільної промисловості (VDA) «Автономне та підключене водіння», були детально обговорені на заключній презентації. на Carl Benz Arena у Штутгарті 21 листопада 2023 року.
Чим вищий рівень автоматизованого водіння та складніша сфера застосування системи, тим більше факторів необхідно враховувати під час розробки. Перші системи SAE рівня 3 для їзди по автостраді та система SAE рівня 4 для паркування без водія вже схвалені. Розширення використання цих систем на інші програми, такі як міський рух, означає, що транспортний засіб і система стають набагато складнішими та підлягають значно суворішим вимогам.
Щоб мати можливість забезпечити перевірку безпеки, 21 партнер проекту спільно розробили модель, яка містить набір процедур, методів та інструментів. Це дає змогу використати аргументацію безпеки, щоб переконатися, що система безпечна для використання.
Під час розробки методології цієї моделі партнери працювали разом у кількох підпроектах. Доктор Гельмут Шиттенхельм, координатор проекту Mercedes-Benz, пояснив: «Розроблені тут моделі вперше дозволяють надати всім виробникам автомобілів однакові структури для перевірки та підтвердження автоматизованих систем водіння в міських районах».
Роланд Галбас з Bosch, координатор проекту консорціуму VVM, додав: «Пішоходи, велосипедисти, моторизовані двоколісні транспортні засоби, перехрестя з обмеженою видимістю: одним із найбільших викликів для автоматизованих систем водіння є впоратися з дорожнім рухом у міському середовищі, яке є характеризується величезною кількістю учасників дорожнього руху, систем світлофорів, дорожніх знаків і транспортних засобів».
«Суть дослідницького проекту VVM полягає в тому, щоб переконатися, що функції автоматизованого водіння реагують безпечно та надійно, а також приносять користь клієнтам з точки зору точності та якості», — сказав доктор Марк Шіменц з BMW, співкоординатор проекту.
Методологічний підхід проекту VVM є першим у світі стандартом, який також враховує промислові процеси, ще раз підкреслюючи піонерську роль німецької автомобільної промисловості в автоматизованому водінні. Перший у світі регламент повністю автоматизованого водіння (SAE Level 4) набув чинності у 2021 році, коли Німеччина прийняла відповідний закон. У 2022 році було прийнято відповідну постанову, яка визначає технічні деталі, що дозволяє реєструвати та експлуатувати такі транспортні засоби на дорогах Німеччини.
Наприкінці терміну свого проекту та спираючись на результати своїх попередніх проектів Pegasus і SetLevel, VVM тепер запропонував перший у світі послідовний методичний підхід до безпеки для автоматизованого водіння в міському середовищі, забезпечивши співпрацю в усій галузі та створення цінності.