Компанія Goodyear Tire & Rubber повідомила, що минулого року вона змогла розширити використання у виробництві шин екологічно чистих матеріалів – соєвої олії та силіки, що отримується з рисового лушпиння.
У своєму звіті про сталий розвиток за 2021 рік, опублікованому 23 червня, виробник шин повідомив, що за останні три роки він замінив технологічні олії на основі викопних ресурсів соєвими оліями в 27% шин, що виробляються. "Наша довгострокова мета - повністю замінити нафтопродукти на екологічно чисті альтернативи до 2040 року - залишається в силі", - додає Goodyear.
На тлі зростання використання соєвої олії Goodyear виявила необхідність формалізувати свої стандарти відповідальних закупівель цієї сировини. У результаті в 2021 році виробник шин опублікував свою політику закупівель соєвої олії, мета якої – допомогти переробникам та фермерам впроваджувати сучасні методи, а також приймати вірні екологічні та соціальні рішення, пов'язані з вирощуванням, збиранням та переробкою соєвих бобів.
До 2030 Goodyear планує створити шину, повністю виготовлену з екологічно чистих матеріалів. "Наші вчені та інженери вже досягли значного прогресу в досягненні цієї мети - вони розробили шину, що на 70% складається з екологічних матеріалів", - заявила компанія.
Концепт-шина, про яку йдеться, містила 13 еко-інгредієнтів, у тому числі три різних види техвуглецю, виробленого з метану, двоокису вуглецю та рослинної олії, а також соєву олію, силіку з рисового лушпиння та поліестер з перероблених старих пластикових пляшок та інших пластикових відходів.
Ще однією ключовою екологічною технологією Goodyear є використання силіки з рисового лушпиння як альтернатива звичайної силіки, виробництво якої вважається дуже енергоємним.
У 2018 році Goodyear поставила собі за мету подвоїти використання рисової силіки до 2021 року. До 2019 року компанія досягла помітного прогресу і збільшила використання та збільшило використання на 74%, однак пандемія Covid-19 уповільнила процес, і використання еко-силіки у 2020 році зросло лише на 47% порівняно з 2018 роком. Однак у 2022 році Goodyear вдалося наростити обсяги використання силіки з рисового лушпиння до рівня, що перевищує запланований раніше на 2021 рік.
Силіка виготовляється із золи рисового лушпиння – побічного продукту переробки рису – і використовується як наповнювач для поліпшення характеристик шин.